Bangkok - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Sophie Lande - WaarBenJij.nu Bangkok - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Sophie Lande - WaarBenJij.nu

Bangkok

Blijf op de hoogte en volg Sophie

03 Augustus 2014 | Cambodja, Khett Siem Reab

Lieve lezers,

Ik schrijf dit verhaaltje uit een lodge van guest house velkommen in Siem Reap, Cambodja. Ik ben hier zojuist aangekomen, maar mijn verhaal zal voornamelijk nog over de heen vlucht en Bangkok gaan.

De vlucht van Amsterdam naar Dubai verliep goed, alleen de stoelen konden niet optimaal naar achter dus slapen was niet echt aan de orde, maar de films hebben me goed geholpen! Op Dubai moesten we ongeveer 4 uur wachten voordat we de volgende vlucht naar Bangkok konden nemen. Jolande en ik zaten op deze vlucht niet naast elkaar, zij zat op stoel 51 G en ik op 82 G. Ja, het ging van 82 en verder, want het was een enorm vliegtuig met rijnen van 10 stoelen en 2 gangpaden. Het vorige vliegtuig was overigens ook zo groot. Na een vlucht van weer ongeveer 6 uur kwamen veilig en wel aan op Bangkok Aiport, waar we vrij snel ons shuttle busje naar ons Hotel Plai Garden Boutique. Daar aangekomen hadden we een prima kamer en konden we nog even wat eten helemaal top dus!

Na een heerlijke nacht slapen met airco zagen we pas echt hoe het eruit zag, aangezien we in het donker waren aangekomen. In de eerste instantie zag het uitzicht er gek genoeg een beetje uit als Uganda, de zelfde soort groene kleuren (we zaten niet echt in Bangkok, maar dicht bij het vliegveld). Na een lekker ontbijt bestelde we een taxi. Normaal moet het rustig zijn op de wegen naar Bangkok op zondag, maar dat was nu niet. Waarschijnlijk omdat het de dag van Buddha was en de tempels gratis waren. Ma 1,5 uur in de taxi te hebben gezeten kwamen we aan bij Grand Palace. Een enorm groot gebouw met tempels en alles met bladgoud of goud beschilderd. Het was erg indrukwekkend. Er kwamen ook veel mensen eten aan de goden brengen en wierrok branden.
Hierna zijn we een marktje opgelopen en daarna met een tuktuk op aanraden van een man naar een hele grote Buddha gegaan en daar nog een paar tempels bekeken. Vervolgens met dezelfde tuktuk naar de metro gegaan en weer terug naar het hotel om onze vlucht naar Cambodja te vervolgen. Deze ging super snel! We waren nog niet echt in de lucht of we gingen alweer landen voor mijn gevoel. En nu zit ik hier in het hostel dit te typen. We slapen in een dorm van 6 pers met een grappige man 2 Portugezen en we denken aan de kleren te zien een meisje.
Ik ga zo lekker slapen, het is hier namelijk kwart voor elf 's avonds.

Veel liefs en Cambodjaanse groetjes!

P.s als er woorden soms verkeerd zijn geschreven kan dit komen doordat ik het op mijn Iphone typ.

  • 03 Augustus 2014 - 19:01

    Xanne:

    Nou!! Wat leuk!! Dikke kus aan Jolande van mij en veel plezier, ik wacht op het volgende verslag ;) xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sophie

Actief sinds 13 Juli 2011
Verslag gelezen: 93
Totaal aantal bezoekers 8605

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2014 - 01 September 2014

Azië

31 Mei 2013 - 28 Juli 2013

Vrijwilligerswerk FOHO Uganda

20 Juli 2011 - 16 Augustus 2011

Interrailen

Landen bezocht: