Botanische tuinen - Reisverslag uit Entebbe, Oeganda van Sophie Lande - WaarBenJij.nu Botanische tuinen - Reisverslag uit Entebbe, Oeganda van Sophie Lande - WaarBenJij.nu

Botanische tuinen

Blijf op de hoogte en volg Sophie

01 Juni 2013 | Oeganda, Entebbe

Wauw een woord wauw.. Wat is Uganda mooi! Maar nu zit ik natuurlijk nog in entebbe wat een redelijk grote stad is voor Ugandese begrippen. Maar laat ik bij het begin beginnen. De vluchten waren super chill! Eerst van schiphol naar istanbul en dan van istanbul naar entebbe, maar met eerst nog een korte tussenstop op kigali als ik het goed onthouden heb.. En dat ligt in rwanda onder uganda. Wat dus betekende dat we er over vlogen en dan weer terug moesten. Maar goed dat terzijde. Ik kwam aan in de nacht, aaah ik wist absoluut niet waar ik terecht was gekomen. Mijn nacht verliep prima in mijn kleine kamertje hier in entebbe backpackers. Vergeef me trouwens als ik raar schrijf of fouten maak, ik typ dit allemaal op mijn iphone vandaar.

Maar vandaag ben ik met 3 andere naar de botanische tuinen geweest en dat is echt magisch. Er lopen daar apen in het wild rond. Er kwam een afrikaanse jongen op ons af lopen en die heeft ons een tour van 4 uur gegeven en ons alle prachtige bloemen en planten laten zien. En we hebben de apen uit onze handen nootjes laten eten! Echt heel chill! Dan pakken ze met hun ene hand jouw hand vast en met de andere het nooje uit je hand. Echt ze schattig voor woorden. (wel meteen erna handen gewassen). Maar ook super mooie foto's
van de apen gemaakt. Daarna lekker aan victoria lake gegeten wat net een zee lijkt maar het is echt een meer.
En terug op de boda boda! Dat is dus een brommer waar je met 3 man op zit en zij zitten er met hele familes en de hele hatsaflats op. Morgen gaan we naar kampala en maandag ga ik naar mijn project. Foto's komen dan krijgen jullie een beetje een beeld bij het verhaal want het is echt geweldig mooi!

  • 01 Juni 2013 - 21:36

    Jonas:

    Super soof! Ben benieuwd. XP

  • 01 Juni 2013 - 23:12

    Marianne:

    Wat een geweldige ervaring Soof..xxmam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sophie

Actief sinds 13 Juli 2011
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 8614

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2014 - 01 September 2014

Azië

31 Mei 2013 - 28 Juli 2013

Vrijwilligerswerk FOHO Uganda

20 Juli 2011 - 16 Augustus 2011

Interrailen

Landen bezocht: