Kampala tour - Reisverslag uit Entebbe, Oeganda van Sophie Lande - WaarBenJij.nu Kampala tour - Reisverslag uit Entebbe, Oeganda van Sophie Lande - WaarBenJij.nu

Kampala tour

Blijf op de hoogte en volg Sophie

02 Juni 2013 | Oeganda, Entebbe

Mzungu mzungu! Dat is ongeveer het eerste wat ik vande bewoners van kampala hoorde toen ik uit ons taxibusje stapte. Mzungu betekent blanke. Mzungu en money hoor je dan daar ook vaak samen. Ook de zin "how are you" krijg je om minuut naar je hoofd geslingerd. Heel grappig. Als meisje maar
vooral als blond meisje krijg je hier veel aandacht. Het is even wennen maar tot nu toe nog niet vervelend. We hadden zelfs jongens die met ons op de foto wilde omdat we blank zijn.

Opweg naar kampala zag je allemaal stalletjes langs de weg waar ze de meest vreemde dingen verkopen; bedframes dingen die kapot zijn en noem maar op. Ook het verkeer is chaos, iedereeen rijdt hier kris kras door elkaar heen en bumperkleven is hier normaal. Ook de boda boda's schieten overals tussen door en mensen steken zomaar over.

We zijn naar de craftmarket geweest waar ik allemaal leuke souvenirs heb gekocht. Echt mooie dingen! Ooh trouwens had ik al verteld dat ik gisteren fried grasshoppers heb gegeten!?! Dus gefrituurde sprinkhaan! Het is helemaal niet vies, gewoon een zout chipje die een beetje raar aan voelt in je mond. Morgen vertrek ik naar het project en daar zal het wel helemaal anders zijn dus ik ben benieuwd! Ik heb daar wel veel minder vaak internet dus er zullen veel minder verslagen komen!
Nog steeds heel happy hier in uganda! En ik ben benieuwd wat me nog te wachten staat...

  • 02 Juni 2013 - 21:38

    Marlous:

    Soof klinkt allemaal super! Ik ben jaloers hoor! Geniet er maar volop van!

    xxx je nicht!

  • 03 Juni 2013 - 00:42

    Kira:

    Leuk dat je in Oeganda bent sophie! Een vriendin van me is daar ook en die kent het land erg goed (ze heeft er vorig jaar gewoond) dus mocht je behoefte hebben aan een Nederlandse, dan kan ik jullie wellicht in contact brengen?!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sophie

Actief sinds 13 Juli 2011
Verslag gelezen: 134
Totaal aantal bezoekers 8611

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2014 - 01 September 2014

Azië

31 Mei 2013 - 28 Juli 2013

Vrijwilligerswerk FOHO Uganda

20 Juli 2011 - 16 Augustus 2011

Interrailen

Landen bezocht: