Dag 14 - Reisverslag uit Krąków, Polen van Sophie Lande - WaarBenJij.nu Dag 14 - Reisverslag uit Krąków, Polen van Sophie Lande - WaarBenJij.nu

Dag 14

Door: Sophie

Blijf op de hoogte en volg Sophie

03 Augustus 2011 | Polen, Krąków

Lieve lezers,

Gisteren deed mijn internet het even niet vandaar dat ik het nu schrijf. Gister nacht hadden we niet zo lekker geslapen, want de Engelse meisjes kwamen met veel lawaai binnen en gingen vervolgens een uur lang hard Zitten praten en na een tijdje hadden we er geen zin meer in en vroeg ik of ze ergens anders konden praten mAar toen deden ze stil en gingen ze slapen. Dus konden wij ook slapen. Toen we opstonden zijn we hier lekker gaan ontbijten want dat zit bij de prijs inbegrepen. Dat was echt heerlijk. Daarna zijn we met de trein naar auschwitz gegaan wat vrij heftig was. Er waren barakken waar 52 paarden in hoorde maar waar ze 400 joodse mensen in hadden gestopt. Echt verschrikkelijk. Helaas was er ook een Belgische vrouw die het daar uit haar mond kreeg om te zeggen "dat het wel mooie stallen voor paarden waren" als ik het nu zo zeg klinkt het misschien minder erg dan het werkelijk was. Ook waren er wagons waar de joodse mensen in waren vervoerd. Ook verschrikkelijk om te zien. Na al de narigheid zijn we weer met de trein terug gegaan naar Krakow en net als op de heenweg hadden we toen ook geslapen. Op het station hadden we snel een broodje gekocht want we wilde de pub crawl gaan doen alleen was dat mislukt want we waren verkeerd gelopen waardoor we dus te laat en was iedereen al weg. Helaas... Daarom waren we maar warme appeltaart met ijs en slagroom gaan eten en mojito's gaan drinken op een terrasje. Ook lekker! Vannacht heb ik wel lekker geslapen en net lekker ontbeten straks gaan we het stadje in lopen en vanavond WEL de pub crawl doen.

Veel liefs,
Sophie

• 03 Augustus 2011 - 09:53

Marianne Van Mossel:

ach, die Belgen toch.....

Veel plezier vanavond. xxmam

• 03 Augustus 2011 - 14:22

Hanny:

misschien is 3x = scheepsrecht bij jullie pogingen om een pub crawl te volbrengen :-)