Dag 11 - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Sophie Lande - WaarBenJij.nu Dag 11 - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Sophie Lande - WaarBenJij.nu

Dag 11

Door: Sophie

Blijf op de hoogte en volg Sophie

30 Juli 2011 | Tsjechische Republiek, Praag

Lieve lezers,

Ik begin met het vertellen over gisteravond. Ondanks dat we moe waren zijn we toch uitgegaan, naar club Roxy. Onverwachts kwamen we bij de CD relaese van een hele goede techno DJ uit Praag. Na een tijdje begonnen ze een paar CDs van hem het publiek in te gooien. Aangezien wij helemaal vooraan stonden en zo blij keken werd mij een CD aangegooid en later kreeg ik er nog een zodat Marilu en ik nu allebei een CD van DJ trava hebben! Heel relaxt. De club zelf was ook mooi. Er waren af en toe wel een beetje rare mensen, maar dat heb je overal. We waren wel een beetje moe dus gingen we naar huis en kwamen rond een uurtje of 3,half 4 thuis. De engelse jongens waren er nog niet maar en lag wel een andere man bij ons op de kamer. De volgende ochtend kwamen we erachter dat hij uit Tsjechie kwam en voor 3 jaar nu in Nederland, Noordwijk woont. De engelse jongens kwamen later binnen met wel beetje veel geluid en een van de jongens moest ook kotsen, weliswaar in de wc maar toch... Engelse... Hoewel de andere 2 engelse jongens absoluut neit dronken waren...

We zijn heel rustig en relaxt opgestaan en richting de stad gelopen. Het plan was om naar de Joodse buurt te lopen. Helaas regende het wel en was het koud,dus de poncho s zijn waren weer uit het stof gehaald. Eerst hadden we nog een stop bij de McDonalds gemaakt om daar een lekkere salade te kopen en een koffie. Daarna gingen we dus richting de Joodse buur, maar onderweg bij oldtown square kwamen we opeens in volksdans optredens terecht. Heel leuk! De volksdansen waren va nallemaal verschillende landen, Zwitserland, Duitsland, Oostenrijk, Griekenland, Engeland, etc. Vooral die van Zwitserland was heel mooi. Daar liepen ze allemaal in napoleon achtige stijl militaire kostuums en hadden ze geweren waarmee ze schoten. De foto s volgen nog maar het was heel leuk om mee te maken. Morgen gaan dus wel nog even snel naar de Joodse buurt. Nu ga ik mijn tas inpakken en slapen, want we moeten om 11 uur zijn uitgecheckt morgen. En onze trein vertekt rond 9 uur in de avond naar Krakow. We hebben namelijk een nachttrein. Net heb ik even met mama gebeld en zij heeft voor ons even een hostel geboekt in Krakow dus dat is al geregeld!

Veel liefs,
Sophie

• 31 Juli 2011 - 09:13

Hanny:

Zo blijkt maar weer, jullie kunnen niet zonder je moeder :-) Gelukkig maar!

• 31 Juli 2011 - 10:30

Marianne :

nou maar hopen dat er niet weer kotsende heren in het hostel zijn....

goede reis, mam

• 31 Juli 2011 - 13:05

Marleen:

Hee lieve Soof! Leuke reisverslagen, klinkt heel goed allemaal! Heel veel plezier en een dikke zoen vanuit Italie! xxxx