Dag 9 - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Sophie Lande - WaarBenJij.nu Dag 9 - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Sophie Lande - WaarBenJij.nu

Dag 9

Door: Sophie

Blijf op de hoogte en volg Sophie

29 Juli 2011 | Tsjechische Republiek, Praag

Lieve lezers,
Gisteren had ik even geen tijd om iets te schrijven vandaar dat ik het nu doe. We zijn gisteren weer chill opgestaan en weer ons standaard lekkere ontbijtje hier in het hostel gehad.Helaas moesten we afscheid nemen van onze leuke roommates... Daarna zijn we weer heerlijk in shorts omdat het warm was naar het oude gedeelte gelopen richting het water om de Charles Bridge te bezichtigen. En WAUW wat was dat mooi. het heeft iets sprookjes en ridderachtigs af en toe deze stad. Het is gewoon heel mooi. Gelukkig heb ik heel veel foto s gemaakt, maar voor de genen die niet kunnen wachten het te zien hier is een link> http://www.google.com/search?q=Charles+Bridge+prague&hl=en&client=ubuntu&hs=xIo&channel=fs&prmd=ivnsm&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=D7kyTo24OYSbOueKgfwL&ved=0CEoQsAQ&biw=1280&bih=835 even knippen en plakken denk ik en je kan het zien! We zijn aan de andere kant van de brug een wachterstoren/klokkentoren ingeklomen en toen konden we over de hele stad uitkijken mooi!!! Toen we terug kwamen (het was wel een eindje lopen) zijn we bij de pizzaria op de hoek een salade en tiramisu gaan eten lekker! Daarna zijn we ons gaan klaarmaken voor de pub crawl waar we aan mee gingen doen. Onder de astronomische klok moesten we verzamelen en daarna met die jongen naar de eerste pub. The drunken monkey, zoals ook onze pub crawl heette. Daar binnen wat gedronken en bierpingpong gespeeld waarbij we al vrij snel zwaar verloren. Daarna naar de volgende, een loungebar, M1, die er mooi en chiq uitzag, daarna naar een wat meer dans bar. nebe, ook heel leuk, alleen we hadden onze jassen op een stoel gelegd en iemand anders had het naar de garderobe gebracht en wij kregen het niet terug omdat we geen kaartje hadden, uiteindelijk was het wel gelukt. Daarna ging het volledig mis. We moesten met zn allen met de bus naar de volgende bar alleen wist de gast van de crawl bij wie wij stonden niet precies waarneer we eruit moesten en was een andere gast dat vergeten op tijd te zeggen waar door wij er een halte te ver uitgingen. We waren met 2 andere Nederlandse jongens uit Eindhoven en de pubcrawl gast een Australier. We konden dus ook niet met zn allen in de taxi en Marilu en ik moesten eerste in een taxi en zij gingen in de volgende. Dat ging gelukkig allemaal goed (we zaten in de taxi met een vrouwelijke chauffeur). Alleen waren we dus waarschijnlijk niet goed daar, maar weten zullen we het niet, want wij zagen een subway en vroegen aan de puncrawl gast of even snel een boordje konden kopen wat we met de Nederlanders gingen doen. Het was namelijk goed, zei hij. Vervolgens komen wij de subway uit en is hij weg. Een van de Nederlanders zei dat hij even was bellen en zo terug kwam, NOT we hebben daar dus zeker 15 minuten gewacht en zijn daarna maar verder gelopen en uiteindelijk naar het hostel. Echt veelste zuur. Dit betekend dus dat we
1. zelf de taxi hebbe betaald
2. geen shirt hebben gekregen
3. niet in de vette club zijn geweest
4 DUS VEEL TE VEEL HEBBEN BETAALD!
Wij zijn een beetje pist en gaan straks terug om er wat van te zeggen, want dit kunnen ze ons niet maken.
veel Liefs,
Een boze Sophie

• 29 Juli 2011 - 15:43

Marianne Van Mossel:

Dit klinkt niet goed Soof....ging het via een bureau? Jammer, maar wel goed om te horen dat jullie bij elkaar waren gebleven.Als ik hoor hoe mooi de stad is dan wil ik er ook een x naartoe. Klinkt bijzonder. Hier gaat alles goed alleen het weer is nog niet echt zoals het hoort te zijn....Maar over 11 dagen gaan ook wij naar Oost Europa....liefs mam en ook groet van Tom