Dag 1&2 - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Sophie Lande - WaarBenJij.nu Dag 1&2 - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Sophie Lande - WaarBenJij.nu

Dag 1&2

Door: Sophie van de lande

Blijf op de hoogte en volg Sophie

21 Juli 2011 | Duitsland, Berlijn

Lieve lezers,

Na eindelijk uitgevonden te hebben hoe het internet werkt kan ik jullie de eerste 2 dagen vertellen.

Dag 1

Mama en ik vertrokken 's ochtendsvroeg om 08:10 richting station zuid, om daar vervolgens met Marilu op de trein te stappen en richting Berlijn te vertrekken.
Na 3 keer van plaats te zijn verwisseld ivm reserveringen zaten we eindelijk goed. De treinreis duurde van 08:58 tot 16:20 maar dat maakte niet uit, we hadden genoeg tijdschriften elkaar en schattige slapende Spaanse jongens naast ons. Toen we eindelijk bij berlin hauptbahnhof waren aangekomen verliep de reis nog steeds niet voorspoedig. Blijkbaar wist niemand waar tempelhofer ufer was waardoor we eerst naar potzdammerplatz werden gestuurd en vervolgens naar een buitenwijk en daar de verkeerde richting! Gelukkig was er een vriendelijke worstenverkoper die ons de goede kant op wees en ons het tankstation als tip had waar we het met ons eigen ogen konden zien. Weer met 20 kilo tassen op ons rug en handbagage verder gaan. gelukkig zaten we toen goed en kwamen we bij het hostel uit, joepie! Het was ook allemaal niet voor niks want het hostel is prachtig. We hebben een kamer voor 4 personen waar we met z'n 2en in slapen met een eigen badkamer. Na wat eten bij de supermarkt te hebben gekocht zijn we naar checkpoint Charlie gelopen. Heerlijk geslapen daarna!

Dag 2

Een beetje uitgeslapen, want we waren kapot. Daarna bij een "restaurantje" een prima all you van eat braekfast gehad, naja brunch. Daarna liepen we wat straten in en stonden we voor een indrukwekkend gebouw wat, waar we naar foto's te hebben gemaakt het parlementsgebouw bleek te zijn. Een bewaker zei ons dat we naar binnen mochten wat we uiteraard deden! Het was ook mooi en groot van binnen! Daarna doorgelopen naar willemstrasse waar we naar topography der terror museum gingen. Waar ook nog een stuk van de muur te zien was. Heel heftig was het daar binnen met allemaal oorlogs foto's, verhalen en filmpjes. Helaas regende het al de hele dag en bleef het regenen dus liepen we in mooi regenponcho's . Na dit museum zijn we naar unter den Linden gelopen. Daar naar de Starbucks gegaan omdat het toch wel heel hard begon te regenen en waaien. Na een te zijn bijgekomen zijn we naar brandenburger tor gelopen en even naar reichstag, maar we hadden het koud en zijn toen doorgelopen naar het hostel het was inmiddels ook al half 6... Eerst nog boodschappen gedaan en in het hostel wat gegeten en dan ben ik bij nu beland.

Ik hou jullie op de hoogte.
Veel liefs, Sophie

• 22 Juli 2011 - 08:17

Marianne Van Mossel:

Hi Liefie, wat een mooi reisverslag heb je gemaakt. Het is wel jammer dat het weer zo slecht is,maar jullie zien wel veel...Goed dat het Hostel zo fijn is en zonder anderen. Hoop snel weer iets te horen, dag schat tot hoors...

liefs mam