dag 3 - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Sophie Lande - WaarBenJij.nu dag 3 - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Sophie Lande - WaarBenJij.nu

dag 3

Door: Sophie van de lande

Blijf op de hoogte en volg Sophie

22 Juli 2011 | Duitsland, Berlijn

Lieve leyers,

Vannacht zijn er 2 spaanse meisjes bij gekomen uit Madrid. ze zijn aardig en zo kan ik mijn spaans weer oefenen! Het enige nadeel is dat ze later dan wij gingen slapen en een stuk eerder opstonden en dat ze vrij luidruchtig zijn, waardoor we iets minder hadden geslapen vandaag. Na te hebben gedoucht en te hebben aangekleed, zijn we naar onze favoriete netto lebensmitteldicounter gegaan om daar lekker ontbijt en lunch te kopen. Daarna zijn we naar het Judisch museum gelopen. Het was een heel apart museum, maar wel indrukwekkend. Je kon er zowel dingen doen ( wensen opschrijven en aan een boom hangen, tekeningen maken en nog veel meer) als bezichtigen zoals eigendommen van personen, stambomen etc. Daarna zijn we helemaal naar Eastside gallery gelopen, wat een flink stuk was, om daar de muur met beschilderingen te bekijken. Sommige beschilderingen waren naar en andere heel mooi. Beide kregen we wel een beetje een benauwd gevoel door het idee dat je niet naar de andere kant zou kunnen.
Hierna gingen we weer naar het hostel, maar eerst nog even langs ALdi om avondeten te kopen. AAngekomen in het hostel waren we kapot en een beetje nat. Het regende weer de hele dag (gelukkig hadden we wel onze poncho's!). Daarna zijn we gaan koken en hebben we heerlijk pasta pesto met kip en sla gegeten!
En dan ben ik alweer bij nu aangekomen. Hopelijk zijn onze spaanse kamergenoten vannacht wat stiller en staan ze wat later op, zodat we iets beter slapen!

veel liefs en tot snel,
Sophie

• 22 Juli 2011 - 20:02

Pappa:

Hoi Soof,

Leuk om zo van je op de hoogte te blijven! Goed dat jullie zoveel dingen zien. Vergeet het oude checkpoint charlie niet! Hoop dat het weer gaat meezitten, liefs pappa

• 23 Juli 2011 - 16:32

Tom:

hey leyer,

ik hoop dat je morgen lekker weer krijgt, maar ga je niet eens uit ? nog heel veel plezier en btw hier is het ook klote weer....

x Tom