Dag 6 [beetje dag 7] - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Sophie Lande - WaarBenJij.nu Dag 6 [beetje dag 7] - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Sophie Lande - WaarBenJij.nu

Dag 6 [beetje dag 7]

Door: Sophie

Blijf op de hoogte en volg Sophie

26 Juli 2011 | Tsjechische Republiek, Praag

Lieve Lezers,

Gisteren waren de computers even bezet vandaar dat ik dit reisverslag pas vandaag schrijf. Gisteren zijn we in de ochtend opgestaan om vervolgens uit te checken, boodschappen doen en met onze grote backpacks naar het metro station te lopen om vervolgens naar hauptbahnhof te gaan. We kwamen net op tijd aan bij perron 2 waar onze trein net aan kwam. Eerst was het nog druk in de trein, maar na Dreseden was het rustig en konden we zelf allebei 2 stoelen in beslag nemen om lekker op onze reiskussentjes een dutje te doen. Toen ik weer wakker werd waren we al in Tjeschie aangekomen en reden we langs de rivier, wat we de gehele weg bleven doen. Heel mooi! We hadden alleen nog niet bij het Hostel geboekt, maar er wel een uitgekozen. Daar aangekomen konden we alleen in een double room, dus een kamer voor 2. Wij waren daar allang blij mee en de prijs veel reuze mee [18 euro]. Zo konden we ook lekker even slapen. We deelde de badkamer en keuken met Zweedse en Franse. Omdat je hier niet met de Euro kan betalen moesten we pinnen om tsjechische kronen te krijgen. Het is heel vreemd geld. We pinden 800 czk en dat is dan 32 euro. Avondeten gekocht, 2,50 pp gekookt en daarna hier in de bar een wodka redbull gedronken heerlijk! Omdat je eigenlijk alleen online boekingen kan maken heeft de moeder van Marlilu vanuit Nederland een reservering voor ons gemaakt, zodat we nu in een 6 persoons kamer liggen wat goedkoper is. Onze kamer grenst nu heel leuk aan de tuin. Het is hier bovendien ook super gezellig iedereen spreekt je aan en maakt een gezellig praatje en bovendien is iedereen heel chill en vriendelijk. in het Hostel zit dus ook een bar waar ze de hele tijd leuke muziek draaien. Vanochtend hebben we hier heerlijk ontbeten voor echt 2 euro. Ook is het hier heerlijk weer en kunnen we [eindelijk] in shorts lopen. Wij gaan nu lekker Praag verkennen! Heb er zin in! Vanavond vertel ik wel hoe dat was!

Veel liefs uit Praag,
Sophie